Youtube

Jeżeli nie czytam albo nie oglądam seriali (lub filmów, od czasu do czasu) to większość czasu spędzam na Youtube. Dużą część tego stanowi Booktube – subskrybuję dobre dziesięć kanałów z książkami, a i tak ciągle znajduję nowe – ale oprócz niego YT to oczywiście kopalnia kanałów rozrywkowych. Jeszcze jakiś czas temu to Facebook był moim głównym social media – zastąpił porzucone Gadu-Gadu i dał możliwość dzielenia się swoimi ulubionymi rzeczami. Teraz nie wyobrażam sobie dnia bez kilkuminutowych filmów. Najlepsze w Youtube jest to, że daje możliwość komunikacji każdego z każdym, rozmowy o czymkolwiek. Dlatego powstało multum kanałów rozrywkowych, przy czym nie stricte muzycznych. Poniżej postaram się przedstawić część z tych, które oglądam regularnie (yup, zdjęcia mają linki;).

Superwomanlilly singh            Gdybym miała trzynaście lat powiedziałabym, że jest królową Youtube’a; ale że mam trochę więcej to też i trochę więcej przydałoby się powiedzieć. Tak naprawdę ma na imię Lilly, dyplom z psychologii i pochodzi z Kanady. Nagrywa głównie komediowe filmy jak Types of Kids at School, My Parents React…, ale ma też bardziej poważne momenty, przeważnie motywacyjne, z pozytywnym przekazem. Określa siebie mianem jednorożca i właśnie skończyła ogólnoświatową trasę A Trip to Unicorn Island. Mogłabym się nią zachwycać przez godziny, ale wystarczy powiedzieć, że wszystkie jej filmy widziałam naście razy.

Katytastic

katy            Kat była pierwszą osobą, która wprowadziła mnie w świat Boktube’a. Prawdopodobnie natknęłam się na nią gdzieś w okolicach fanvideos o Diabelskich Maszynach. Od razu przypadła mi do gustu. Podobnie jak ja gustuje najbardziej w fantastyce, poza tym jest dziewczyną Internetu i gier wideo. Poza recenzjami najbardziej podobają mi się jej haule i tagi, okraszone delikatnym humorem. Na jej kanale znajdują się także filmy dotyczące pisania, szczególnie na początku, kiedy uczestniczyła w NaNoWriMo.

Jessie

jessie            Jeden z niewielu rodzynków, którzy mówią o książkach. Jessie jest przeuroczy, wygląda jak Logan Lerman z Percy’ego i wprost eminuje z niego zamiłowanie do Harry’ego Pottera (którego zresztą ma trzy zestawy. I czwarty na liście „do zdobycia”). Poza typowymi książkami poleca również komiksy; podobnie jak Katytastic, mamy podobny gust.

Regan

regan

            That lipstick tho! ;) Z Regan dzielimy zamiłowanie do 1984 i jakiegoś miliona fikcyjnych postaci. I okładek. I cytatów. I Harry’ego. I w zasadzie do wszystkiego. Poza książkami, które czyta, Regan ma po prostu bardzo odpowiadający mi styl i z przyjemnością oglądam jej filmy. Soul mate, można by powiedzieć. Cokolwiek poleca, od razu biegnę sprawdzić.

Raelen

padfoot            Moje najnowsze odkrycie. Pomijając cudowny nick (padfootandprongs), Raelen ma dobry gust: praktycznie każda książka, która spodobała się jej podoba się i mnie, czy to w całości, czy po opisie, bez względu na gatunek – fantasy, young adoult, contemporary. Oprócz tego pracuje w księgarni, przez co jest kopalnią śmiesznych/przerażających opowieści o niezbyt rozgarniętych czytelnikach (Weird Things Customers Say in My Bookstore). Plus, to Raelen zachęciła mnie do sięgnięcia po Kroniki królobójcy Rothfussa – najlepszą. serię. ever.

John Green

john-green_medium

            John Green. Tego autora znają już chyba wszyscy dzięki zekranizowaniu Gwiazd naszych wina i wchodzących właśnie do kin Papierowych miast. John, razem ze swoim bratem Hankiem prowadzą kanał, na którym rozmawiają o wszystkim. Dosłownie. Od Q&A, przez książki, filmy, do kryzysu w Grecji. To oni rozpoczęli VidCon! Ale dla mnie najważniejsze jest to, ze dzięki temu kanałowi postanowiłam dać książkom Johna drugą szansę (po fiasko Gwiazd…, które zupełnie mi nie podeszły) i zyskałam kolejnego ulubionego autora. Koncepcja oglądania, bliższego zapoznania się z autorami poprzez YT jest genialna i nie obraziłabym się, gdyby więcej z nich tam zagościło.

Skomentuj

