Włodek Markowicz

Na Włodka Markowicza natknęłam się po raz pierwszy gdzieś koło 130 odcinka Lekko Stronniczych. Był to program rozrywkowy na YouTube, prowadzony przez Włodka i Karola Paciorka, wypuszczany o osiemnastej i przewidziany na tysiąc odcinków. I tak właśnie było, codziennie, od poniedziałku do piątku pojawiały się około 5-6 minutowe odcinki pokrywające… w zasadzie wszystko. Panowie poruszali kwestie i polityczne (choć subtelnie), światowe, związane z kulturą, ale w przeważającej części – tematy śmieszne, jak na program rozrywkowy przystało. Zaczęli 24 lutego 2011r., a ostatni odcinek, pożegnalny, wypuścili 4 stycznia 2015r. Obaj panowie, jak i sam program, jego formuła i zawartość bardzo ewoluowały przez ten czas. Zdecydowanie na lepsze, bo nie pamiętam, żebym przez te cztery lata miała jakikolwiek „kryzys” w oglądaniu LS’a. Przyjemnie umilał dzień, a niektóre odcinki nawet teraz przypominam sobie od czasu do czasu.

Poza tym, Karol i Włodek przeprowadzili cztery zbiórki pieniędzy na rzecz domów dziecka (dwie ostatnie z Radosławem Kotarskim i Tytusem Hołdysem), genialnie reklamowane (ten klip zostanie ze mną na zawsze). Plus, w 2014 roku pojawiła się książka Lekko Stronniczy: jeszcze więcej wypełniona felietonami chłopaków (mężczyzn, w zasadzie, jednak po latach „wspólnych wieczorów” wytwarza się więź miedzy człowiekiem, a… obrazem innego człowieka na ekranie, jak sądzę). Po zakończeniu tego programu panowie podzielili się „zyskami” z tych czterech lat. Karolowi w spadku przypadł YouTube, gdzie wystartował z programem Kto Wie Ten Wie, Włodkowi facebookowy fanpage… i długo nic poza tym.

Włodek-MarkowiczPół roku temu Włodek wypuścił zapowiedź swojego programu Flashback, chwilę później pierwsze odcinki: o Windowsie 95, grze tekstowej, komputerach MAC. Czy wciągnęłam się od razu? Nie. Czy bałam się, że program skupi się wyłącznie na technologii? Tak. Ale nie przestałam oglądać. Tematyka była ciekawa, Włodek bardzo interesująco opowiadał… Opłaciło się czekać. Za jakiś czas pojawił się odcinek o serialu OC (seriale. Co innego mogłoby mnie kupić?). Potem poradnik Jak zostać YouTuberem (którym być nie zamierzam, ale fascynują mnie filmy how-to i nowe media). Następnie jeden z piękniejszych materiałów – Auschwitz. Natomiast to, za co jestem mu najbardziej wdzięczna, to jego wypowiedź o Introwersji. To zawsze był dla mnie ważny temat i zupełnie przez innych pomijany, sprowadzany do „Ty wolisz książki, inni ludzi”. Tutaj jednak Włodek pokazuje, że to nie jest tylko takie naiwne rozgraniczenie, ani że nie można stwierdzić, że introwertycy są mniej warci od ekstrawertyków. Polecam ten film dla każdego, nie ważne, z którą grupą się identyfikuje.

Dlaczego w ogóle postanowiłam napisać coś o Włodku Markowiczu? Facet mnie po prostu natchnął do tego. Jak widać jestem bardzo zadowolona z tego, co robi, jestem też oczywiście pod wrażeniem, że zdobył się na to. Szczególnie, że niedawno został opublikowany występ Włodka na TEDzie. TED, chociaż zaznajomiłam się z nim stosunkowo niedawno, jest ideą świetną, genialną, mocno inspirującą i wartą rozpowszechniania. Nie spodziewałabym się, że na tej scenie zobaczę właśnie jego. Wielkie gratulacje! Poza tym, LS i obecny kanał Włodka to jedyne miejsca na polskim YT, gdzie zagościłam na dłużej. Nie mówię, że nie dzieje się u nas nic wartego obejrzenia; za granicą dzieje się po prostu więcej, wachlarz wyboru jest nieskończenie szerszy i tam znajduję content, który mnie interesuje.

Mam nadzieję, że więcej osób zainteresuje się tym, co tworzy Włodek, bo jest to kawał naprawdę dobrej roboty, wykonanej z namysłem i chęcią. Potwierdzają to dwie zdobyte w tym roku statuetki Grand Video Awards magazynu Press w kategoriach Vlog i Lifestyle oraz nagroda za Montaż Roku na Video Arena Ursynów. Oprócz wszystkiego, co można znaleźć w internecie polecam też samą książkę Lekko Stronniczy: jeszcze więcej, gdzie Włodek mówi o tym co było przed LSem, co go interesuje, a o czym sama tu nie wspominałam, chociaż jest dla niego ważne i o wiele lepiej go charakteryzuje.

Kanał Włodka Markowicza I Facebook I Twitter I Instagram

Skomentuj

